روايات

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الخامس عشر بقلم فيروزه حصريه وجديده 

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الخامس عشر بقلم فيروزه حصريه وجديده 

وبعدين انا معاكي تعالي هنا لحـ,ـضنـ,ـي …
بصيت لمرات عمي وحـ,ـضنتـ,ـها وهي فضلت تطبطب عليه وتقولي كلامي يوسيني ….
اتكلمت بخوف وانا بقرب تاني من عمي ….قوم يا عمي قوم
طيب رد عليه ريح قلبي بكلمه…
مرات عمي اتكلمت بحزن …عمك سيبلك حاجه تصبر قلبك يا سما
دي كنت اخر حاجه سمعتها وبعدها رحبت بالظلم اتمنيت اكون جنب عمي …
ادم بسرعه قربت منها وشالتها ودخلتها اوضتها وجبت فوطه ومسحت رجليها ونايمتها علي السرير …
فتحت عيني بعد مده وانا مش قادره اصدق ان اللي حصل ده بجد وان عمي مات فضلت اعيط وانا ضمه رجلي عليه ونمت مكاني وانا حضنه نفسي …وبتكلم بهمس اكيد انا بحلم اكيد كل ده حلم ومش حقيقي بقيت اغمض عيني بقوه يمكن اصحي من الحلم الغبي ده …بس للاسف انا في الوقع …
مر يوم وراه يوم وكل يوم اتقل واصعب من اللي قبله وانا علي نفس وضعي لا باكل ولا بشرب ولا حتي بتكلم ومر علي وفاه عمي اسبوع وانا بقيت هياكل انسان الحزن سيطر عليه ..وكل يوم كان سند بيجي ويفضل يتكلم لحد ما انام وبعدين يمشي وساعات كان يعيط وهو بيترجني ارد عليه..
بعد اسبوع وقفت من علي السـ,ـرير ولبست هدومي وطلعت من الباب ونزلت لتحت لقيتهم كلهم قاعدين اول ما شافوني
قامو بس انا كملت مشي وكإني في الدنيا لوحدي وطلعت من الباب وانا مش حاسه برجلي انا ماشيه وخالص …فضلت ماشيه لحد ما وصلت للمقابر فضلت هناك لحد ما نمت وبتكلم مع عمي وحشني اوي …
ادم اول ما نزلت قومت بس هي خرجت بسرعه مشيت وراها
لحد ما وصلت المقابر فضلت قاعد بعيد لحد ما نمت قربت منها وشلتها ورجعتها البيت …انا حزين اوي عليها …
فتحت عيني لاقيت نفسي في الاوضه رجعت غمضت عيني تاني …
سما قومي يا حبيبتي عمك سيبلك حاجه ….
اول ماسمعت مرات عمي بتقول عمك سيبلك حاجه قومت جري واتكلمت بسرعه … سيبلي ايه …
مرات عمي ….تعالي معايا …
مشيت وراها بسرعه دخلنا اوضتها هي وعمي قعدت علي السـ,ـرير وهي شغلت الشاشه …وظهرت صوره عمي قومت من مكاني بسرعه وقربت من الشاشه وانا نفسي أحضانها ادخلها بين ضلوعي….دموعي نزلت من تاني …سمعت صوت عمي من تاني قد ايه عمي وحشني
سما يا حبيبتي اوعي في يوم تزعلي انا عايز دايما اشوفك اسعد انسانه انتي عمرك ما كنتي بنت اخـ,ـويه انتي بنتي انا بنت قلبي وعمري ….دي هديه ربنا ليه عوضتني عن اخويه
حبيتك قد ما حبيته اتمنيت ايديكي عمري وسعادتي كنت دايما عايزك سعيده …اوعي في يوم تزعلي أو دموعك تنزل
لما قال كده مسحت دموعي بايدي ومع كل كلمه كنت بسمعها دموعي كنت بتنزل اكتر ومهما امسحها بتزيد وصوت شهقاتي كان عالي وبيعالي …ضغطت علي شفايفي بقوه علشان امنع
صوت شهقاتي من الخروج بس للاسف كانت بتزيد ..
حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب ودي هتكون اول واخر مره اطلب منك حاجه ولو حابني اكون مرتاح اعملي اللي هقولك عليه (اتكلمت بهمس …لو طلبت عمري شويه عليك )سما عايز
اطمن عليكي مع انسان يحفظ عليكي نفسي ابقي مطمن عليـ,ـكي واحسن واحد هكون مطمن عليكي وانتي معه ادم
هو ده طلبي تتجوزي ادم هيعوضك عن كل اللي فات هتلاقي
حضن يحبك …في الاخر انتي حره اعملي اللي يريحك اهم حاجه عندي هي سعادتك
وقعت علي الارض ووطيت وشي في الارض وبقيت بضغط علي ايدي ازاي ازاي
مرات عمي اتكلمت بخوف عليه ….هتعملي ايه

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل