روايات

روايه العاصي العاصي بقلم كنزي حمزه الباررررت6

روايه العاصي العاصي بقلم كنزي حمزه الباررررت6

هاحرقك بالكبريت انت سامع هاحرقك علي رجلك اللي بتروح بيها دي عندهم وبدأت تضرب فيه بكل قسوه واياك تطلع تقول لعاصي حاجه من اللي قولتهالك دي هاموتك من الضرب انت سامع😈😈

بدء الطفل يبكي من قسوتها وضربها له ويصرخ بشده😭😭

هتفت حسنه:ياستي حرام عليكي دا عايل مايعرفش حاجه هو عمل ايه بس😟

فاطمه:اخرسي يا بت انتي واكتمي خالص ويلا خدي الواد ده من قدامي بدل ما اموته في ايدي😬

حسنه:يا حول الله ياربي تعالي يابني معلش 😣

ثم اخذته من بين ايديها

باك
لم يذهب اليهم طول اليومين خوفا من هذه التي تدعي جدته ولم يلاحظ والده هذا بسبب تأخيره في مكتب المقاولات تبعه

جلست غمزه وغزل فوق سطح البيت ينظرو الي الشارع ويتحدثون

غمزه:بصي يا غزل سطح البيت بتاع زين

عامل ازاي دول عاملين فيه ركن ملاكمه وبيت للكلب 🐕وقعده حلوه اوي🌱🌹🍀

غزل: حلوه اوي اه بس يه الوحش اللي عندهم ده معقول دا كلب دا انا وانا بعيد كده خايفه منه

غمزه: مش ملاحظه ان زين من ساعة ماكان عندنا مجاش 😕
غزل: مع انه بينزل يلعب كل يوم ويقف يبص علينا لكن حاسه زعلان من حاجه 😦

غمزه:يمكن مستر هولاكو هو اللي منعه يجي عندنا😡

صعدت اليهم لوزه تهتف:الحقي يا انسه غمزه

غمزه:في ايه يا لوزه ايه اللي حصل

لوزه:ست روقيه جالها تليفون من شويه لقناها عامله تزعق و قفلت التليفون بقلمي/كنزي حمزه

نزلو الي الاسفل بسرعه ودلفو الي الداخل

غزل: في ايه مامي بتعيطي ليه مين اللي كان بيكلمك😦

روقيه: هايكون مين غير الزفت سالم عرف اننا نزلنا مصر وبيهددني انه هايجي بكره ياخدكو😥

توحه:اتصلي بعاصي وقوليله خليه يشوف هايعمل ايه😠

روقيه:ايوه باتصل بيه اهو استنو بس اما اشوف هايقولي ايه

عاصي عبر الهاتف: الو ازيك يا حاجه روقيه

روقيه: عاصي الحقني سالم عرف ان احنا نزلنا مصر وبيقول ها يجي ياخد مني بناتي بكره😨

عاصي: طب اهدي بس كده بتعيطي ليه ماتخفيش بصي انا كلها نص ساعه وهكون عندك ماشي سلام😟

روقيه:طيب يا ابني مستنياك سلام😢

وبعد اقل من نصف ساعه نزل من سيارتهم امام بيتهم
وصعد اليهم هو اخيه ودق. الباب
فتحت له لوزه وهتفت: اتفضل يا سي عاصي اتفضل ياسي حمزه

عاصي:سلامو عليكو اومال فين سيتي توحه يا لوزه

توحه:تعالو ياعاصي انا هنا

دخلو اليها ولأول مره يري دموع متمردته التي كانت تجلس علي مقعد بزاوية الغرفه في صمت😰 التفت الي والدتها الباكيه ايضا هي واختهاوتحدث اليها

عاصي:ممكن اعرف انتو ليه عاملين كده في نفسكو ماحنا عارفين انه هايجي في اي وقت😵

بكو امامهم بصوت مرتفع😭😭😭

حمزه بعد ان اعتصر قلبه علي صغيرته:ممكن تبطلو عياط عشان نعرف
نتكلم هو قالكو ايه باظبط خلاكو تخافو كده

روقيه: قالي حمدلله علي سلامتك انتي والبنات وفرتي عليا المشوار لهناك ويا ريت تخلي البنات يحضرو نفسهم عشان انا هاجي اخدهم معايا الصعيد بكره ثم ازدادت في البكاء مره ثانيه😭

حمزه: ولا يقدر يعمل حاجه زي كده بناتك متهيألي عدو ال١٨ سنه مش كده ولا ايه يعني مش قصر وانتي الوصيه عليهم

روقيه:ايوه غمزه عندها ٢٠وغزل١٩ بس انا خايفه يخدهم بحجة انهم بنات واحنا هنا لوحدنا ومافيش راجل في البيت

عاصي بعد ان عصبه جدا بكاء متمردته الصامته حتي الان هتف بصوت مرتفع: اعلي ما في خيله يركبه انا قلتلك قبل كده البيت ده في حمايتي واللي هايفكر يلمس واحده فيهم هاقطعلو ايده😈

غمزه بمنتهي الهدوء وعبراتها تسري علي وجنتيها: انا شايفاك بتتكلم بس لكن ماشفتش يعني حاجه تثبت كلامك ده ولا عرفتنا هاتحمينا ازاي 😕😢

عاصي: احسنلك تفضلي ساكته وتخليكي في اللي انتي فيه بدل مابتنطقي كلام زي السم كده😠

غمزه:اه المفروض احط ايدي علي خدي لحد مايجي عمي وياخدني عشان اشوف حضرتك هاتعمل ايه مامي انا هابلغ البوليس😰😟

عاصي:اوك انتي بالذات انا قلتلك اني ماليش دعوه بيكي ولو عايزه تبلغي البوليس بلغي 😈

روقيه بخوف:لاءه يا عاصي الا غمزه انت ماتعرفش ياسر ابنه اللي عايز يجوزو ليها ده ايه😥😢

حمزه:خلاص ياحجه روقيه خلينا بس نعرف هنتصرف ازاي وهنعمل ايه لما يجو يا عاصي عاصي.!!!

لم يجيبو عاصي الجالس امامها عينه في عيناها 😢تلك المتمرده تتحداه ودموعها تقطع قلبه بسكين حاد😢

حمزه:ايه انت روحت فين بتفكر في ايه يا عاصي

عاصي:خلاص يا حمزه بصو هو طبعا لما هايجي بكره محدش هايقدر يمنعو انه يجي يشوف بنات اخوه فانتو هتقابلوهم ومتخافوش ابويا هايكون معاكو في المقابله دي ولحد مانعرف ناوياه ايه وانا وحمزه هانكون تحت مستنينه
وعايزو بس يتعرض لحد من البيت ده
يلا بينا ياحمزه

ذهبت خلفه روقيه المرعوبه جدا علي بناتها بيكاء وهتفت لعاصي:طب وغمزه هاتسيبهم يخدوها ياسر ابن سالم ده واد صايع بيتاجر في المخدرات وشراني انا خايفه علي بنتي منه
😢
لم يجبها بل نظر الي متمردته الباكيه داخل الغرفه ثم تركها وذهب هتف حمزه😟

حمزه: ماتخفيش هو طلاما قال هايحمي كل اللي في البيت يبقي هايحميكو كلكو ثم نزل خلف اخيه

خرجو من المنزل وقف هو اسند ظهره علي سيارته وامسك هاتفه بيده يقلب في اسماء اصدقاءه وهتف في اخيه

انت في الصفحة 2 من 3 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل