
رواية حب المراهقة بقلم الكاتبة نور ربيع البارت السادس حصريه وجديده
💛 لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير 💛
ميار بفرحه: ماما راحت ليها بسرعة حـ,ـضنتها بفرحه
ميار: وحشاني وحشاني اوي ي ماما.
اميرة حـ,ـضنتها جامد بإبتسامة: انتي اكتر يا حبيبتي انتي.
ميار بإبتسامة: حمد لله على السلامة ي حبيبتي. راحت حـ,ـضنت نور.
سميرة ام وليد: حمد لله على السلامة ي نور….
بعد وقت من السلام. الكل قعد مش بعض في الصالون.
نور الكل كأن بتسلم عليها هي تبتسم ليها لكن مش عارفاهم لسه.
اميرة بإبتسامة: ميار سلمتي علي بنت خالتك نور. بصت ل نور: نور دي بنتي ميار
ميار بصت ع نور بضيق اخدت بالها من ملامح نور انها فيها جـ,ـرح. ميار من غير نفس: اهلاً ي نور.
نور بصت ليها بإبتسامة: عامله ايه.
ميار ببرود: الحمدلله
نور اتحرجت من الاسلوب وزعلت جامد من جواها. .
اميرة بصت ليها بضيق حتى احمد.
محمد: احم عامله ايه ي نور ي بنتي.
نور بإبتسامة: الحمدلله ي عمو.
شهد طلعت من الغرفه بإبتسامة: انا شهد عامله ايه ي جميل..
نور بصت: الحمدلله ي حبيبتي…
شهد بصت ع احمد بحزن. احمد مهتمش ليها زعلت اكتر
________________
بعد شوية.
نور بتعب: خالتو
اميرة: نعم ي حبيبتي.
نور: ممكن اعرف فين الاوضه بتاعتي علشان ادخل .
اميرة: تحبي تقعدي مع ميار ولا تقعدي لوحدك في اوضه.
ميار بسرعة: لا لا ميار اي ميار بتذاكر لحد نص اليل وهي اكيد تقلق من النور ي ماما
نور بإبتسامة: عادي انا كدا كده بسهر ي ميار
ميار بزهق: عادي اللي يريحك.
احمد بهدوء::خلي نور تقعد لوحدها احسن ي امي علشان تاخد راحتها كويس.
اميرة قاامت: طب تعالي معايا ي نور نور مشيت معاها راحت ل غرفه ليها..
اميرة بإبتسامة: هاا اي رايك ي جميل في الغرفة الجميله دي عجبتك.
نور قعدت ع السرير بإبتسامة كلها تعب وحزن: جميله ي خالتو الحمدلله.
اميرة: طب ارتاحي بقا كدا وانا هشوف الاكل واجبلك واجي اروق ليكي الدولاب.
نور قعدت ع السرير: بالله بلاش تعملي حاجه تتعبي نفسك انا تعبـ,ـانه بس دلوقتي عاوزه اقعد في هدوء.
اميرة: حاضر ي حبيبتي طب مش هتاكلي
نور: للا مش قادره.
نور بدأت تنام في عيونها دموع.
اميرة حاسه بيها راحت طلعت بره بحزن قفلت الباب
اميرة دخلت غرفه ميار.
بإبتسامة: عامله ايه في المذاكره دلوقتي ي مرمر.
ميار ببرود: ععادي الحمدلله.
اميرة باستغراب: مالك بس ي حبيبتي ماانا جيت اهو انتي عارفه اني كان غصب عني اقعد هناك كل دا اعذريني ي بنتي
ميار بزهق: عادي يا ماما يعني اللي حصل حصل بقا. المهم قوليلي: هي البت دي تقعد لحد امتي هنا كده…؟
اميرة: علطول هتقعد معانا ع طول هي بقت واحده مننا.
ميار بغضب: اي ليه يا ماما ابوها ليه متقعدش معاه بقا دا اي ده….
اميرة بهدوء: انا مش عارفه مالك ومالها ميار بالله عليكي اهدي شويه حاولي تبقي انتي وهي صحاب ع فكره نور دي طيبه اوى وصغيره انتي تقدري تحبيها وتعمليها اختك الصغيره حاولي تقربي منها تحبيها اوى والله وهي تحبك كمان بحزن: هي تعبانه تعبانه اوى امها اللي كانت كل حياتها راحت ي ميار راحت في لحظة كده من قدام عينها مبقش ليها حد خلاص…
ميار اتنهدت:إن شاءلله
باستغراب: اي اللي في وشها دا ي ماما.؟
اميرة بحزن: عملت حادثة وهي راجعه من المدرسة الجـ,ـرح دا مش بيروح ابدأ.
ميار: امم طب.
اميرة بهدوء: هتحبي نور ان شاءلله ها تتعودي عليها انتي حاولي تبقي حنونة وتكلمي معاها كدا
ميار: تمام ان شاءلله
_________________________
نور كانت نايمة بدأت تروح في عالم الأحلام بقت شايفة امها قدامها بدأت تعيط وهي نايمه بصوت: ماما ماما ليه تسبيني ليه تعالي انا هنا انا مخنوقه انا مش قادره اتنفس طول ما انتي بعيده عني انا حاسه اني همـ,ـوت ي ماما.
ياريت اجي عندك ياريت تمشي ي ماما اوعي خليكي قاعده جنبي انا خايفه اوى وانا لوحدي خايفه اوى انتي النور اللي ليا ي ماما…
“ننور انا مبسوطه هنا علشان دا مكاني الحقيقي انا عاوزك بلاش تزعلي نفسك ي نور ولا ولا زعلك ولا دموعك هترجعني انا هنا في بيتي الحقيقي ي نور.
نور بعيط جامد: مماما بالله عليكي انا همـ,ـوت من الوجع عليكي اوعي اوعي تمشي استني.
بدأت تختفي من قدامها.
نوم بانهيار: مامااااااا استني ياا مامااا مااماااا مااماا ماما