روايات

روايه العاصي العاصي بقلم كنزي حمزه الباررررت5

روايه العاصي العاصي بقلم كنزي حمزه الباررررت5

توحه :بس الكليه هاتبداء والبنات كانو عايزين ينقلو اوراقهم
عاصي:خلاص حمزه هايتولي موضوع النقل ده ويروح هو يقدملهم تمام كده

توحه:ربنا يحفظك ويحميك يا حبيبي.

عاصي:يلا احنا هاننزل بقي وده رقمي لوعوزتو حاجه اتصلو عليا الله اومال زين فين

غزل:دخل عند غمزه لما لقاها زعلانه

عاصي في سره حنين اوي يا خويا: 😕طب معلش ممكن تناديه عشان نمشي

غزل:حاضر ثم دلفت اليهم واحضرت ذلك الطفل الذي ينظر الي ابيه بكل غضب

رفعه عمه علي كتفه واردف :يلا بينا يااستاذ انت ناوي تبات هنا ولا ايه
عاصي: سلامو عليكو

الكل وعليك السلام
اخذ ابنه من علي كتف عمه الذي توجه الي الوكاله بينما صعد هو الي شقته دون ان ينظر الي والده او حتي يدلف الي والدته في شقتها

دخلو الي الشقه وهتف في ابنه

عاصي:تعالي ياض هنا انا مش قايل مية مره ماتروحش في حته من غير ماتقولي اومال انا جايب ليك الموبايل ليه

زين بغضب 😡: مس هاقول ليك علي حاجه تاني

عاصي: ودا من ايه بقي ان شاء الله المفروض مين اللي يزعل من التاني

زين:انا سعلان منك اوي يابابي عسان سعلت غمسه وخليتها تعيط جوه في الاوضه بتاعتها

عاصي: ياسلام بتزعل من ابوك عشان حتة بت لسه عارفها النهارده وكمان كل شويه تطول لسانها عليا

زين:لاء هي حلوه وثحبتي وانا بحبها يابابي دي كمان اتصولت معايا علي الموبايل صول كتيل اوي

عاصي:😎 صحيح طب مش هاتوريني ولا ايه

زين:هي صولتنا بالموبايل بتاعها هي عسان انا قولتلها انك بتحب البنات الحلوه

قالتي يبقي نتصول بومبايلي ومس نخليك تسوفهم بقي

عاصي: 😔اخص وانت تقولها كده ليه ياحمار انا علمتك كده هههههه
يلا يا سيدي تعالي نشوف التلاجه اللي جوه دي فيها ايه
عشان انا جعان وعايز ارتاح شويه
زين: لاء انا كلت مع غمسه وغسل وهانزل عند جدو العب بالعجله بتاعتي
بابي هو انا ممكن ابقي اطلع بعد كده عند غمسه عسان خاطلي هي حلوه يابابي

عاصي:ياه انت حبيتها اوي كده

زين:ايوه هو انا ممكن اقولها يا مامي

عاصي:زين هي عرفت ان مامتك مش موجوده

زين: لاءه هي مس سألتني بس انا بحبها وعايز اقولها يا مامي
تنهد حزنا علي كلام هذا الطفل الذي حرم من تلك الكلمه التي تحمل كل معاني الحنان وهتف

عاصي : طب اصبر شويه ومش تقولها كده واوعي تقولها ان مامتك مش هنا فاهم

زين بعدم فهم:ماسي انا هانزل العب بقي ثم نزل الي الاسفل
بينما دلف هو الي غرفته
شلح قميصه وتسطح علي الفراش يفكر في تلك اللعينه المتمرده الي ان غاص ي نوم عميق

اما عندهافي غرفتها

غزل: 😢خلاص ياغمزه بصي انتي احسن حاجه تعمليها انك مش تتعاملي معاه خالص او حتي تكلميه

غمزه:😬 ودا ايه دا كمان اللي افكر اكلمه حته واحد جاهل بلطجي

روقيه:😟عيب ياغزل الراجل بيساعدنا مش عايزين نتخانق كل شويه معاه

غمزه:يا مامي هو انا كلمته دا هو اللي أهاني و زعقلي قدامكو كلكو

توحه: بيرد ليكي اهانتك ليه وبعدين خلاص بعد كده حمزه هو اللي هايخلص ليكو كل حاجه وعاصي مش هايطلع هنا

غزل: والله حمزه ده غير اخوه خالص طيب كده ومالوش دعوه لا بخناق ولا مشاكل ولا حاجه

توحه :هههههه حمزه الساهي ده زي اخوه وابوه بالظبط بس عشان الصغيرديما بيسمع كلامهم وماشي في طوع اخوه منين ما يروح

//////////////////////////////////////////////////////////////////
اما في الوكاله

حمزه:عامل ايه يا بابا

فضالي:انا كويس ياحمزه اومال اخوك فين

حمزه:طلع قال عايز يرتاح شويه

فضالي:😟 يرتاح ولا مش عايز يكلمني

حمزه: معلش سيبه لما يهدي شويه وبعدين ابقو اتراضو سوي

فضالي: 😕طيب اطلع ارتاح انت كمان عشان في نقلة دقيق جايه كمان ساعتين وابقي صحيه عشان ينزل يحاسب الراجل ويشوف الناس اللي هايشيلو الدقيق يخزنوه معاكو

حمزه:😥لاء انا لو نمت مش هاتصحوني ولا بالطبل البلدي هاطلع اغير هدومي دي وانزل ولما يجو هابقي اطلع اصحيه تاني

زين :حمسه تعالي طلع ليا العجله بتاعتي

حمزه:😦يا بني انت ايه اللي نزلك تاني مش كنت طلعت مع ابوك

زين:هو نام وانا مس كنت عايس انام فاقولت له اني هانزل

فضالي:خلاص طلع ليه العجله يلعب شويه قدامي هنا بس اول ما عربية الدقيق تيجي هاتطلع علي طول يا زين ماشي

زين: حاضر يا جدو

احضر له عمه دراجته ثم صعد الي منزلهم ودلف الي شقة والدته وجدها جالسه علي الاريكه فهتف

حمزه:ايه الجميل سرحان في ايه كده

فاطمه:ها حمزه انت جيت اخوك معاك

حمزه:مالك ياماما خايفه كده ليه من عاصي

فاطمه:لاء مش خايفه ولا حاجه اومال هو فين

حمزه:ده طلع قبلي هو معادش عليكي ولا ايه

فاطمه:لاء معادش عليا تلاقيه لسه زعلان من اللي حصل الصبح

حمزه: 😕ايوه هو ايه بقي اللي حصل الصبح ده وايه الكلام اللي ابويا قاله ليه ده انتي مخبيه عننا حاجه مش نعرفها صحيح

فاطمه: 😰 ها حاجة ايه انت كمان اللي هاخبيها قوم قوم عشان تتغدي وابقي خد الغدا طلعه لاخوك معاك

حمزه:اخد الغدا اطلعه ماشي مانا محدش بيعملي حساب في البيت ده

فاطمه: اسكت يا حمزه وسيبني في اللي انا فيه بت يا حسنه حضري الغدا لحمزه
يا بت

حسنه من الداخل :حاضر

حمزه:طب مانا عايز اعرف ايه اللي انتي فيه ده

فاطمه:😨يوه انا هاقوم ادخل جوه بدل مانت ناصبلي محكمه كده
ثم اتجهت الي غرفتها واغلقت الباب من خلفها
وسط نظراته المندهشه

هتفت حسنه من خلفه :الغدا اهو يا حمزه عايز حاجه تاني😨

حمزه:😈يخرب بيتك خضتيني روحي اعملي صينيه لعاصي وانا هاطلعها بعد ماكل واعمليلي شاي بقلمي/كنزي حمزه

انت في الصفحة 2 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل