
رواية زوجي الشـ,ـبح الفصل الثاني عشر بقلم نور محمد حصريه وجديده
بلع حمزه ريقه برعب بعد ماتزكر كلام ابنه زياد وقال برعب حقيقه على ريم:ياسين انت لازم تلحق بنتك فورا زياد ناوي يخطفها وياخدها بره مصر كلها ومش هتقدر تشوفها تاني ابدا
عصام وياسين بصوا لبعض بصدمه حقيقيه وقولوا مع بعض برعب:ايييه؟!!!
حمزه بخوف:مفيش وقت لصدمه دلوقتي بقولك زياد هيخـ,ـطف ريم بنتك وهيهرب بيها لخارج مصر ومش هتشوفها تاني ياياسين ابدا
ياسين قرب من حمزه بغضب وقال:وديني ياحمزه لو جرى لبنتي حاجه بسبب ابنك انا هقتـ,ـله بأيدي المره دي
حمزه بقلق:تمام ياياسين نلحق ريم الاول وبعدها اعمل اللي يريحك ياخويا
وفعلا ياسين وحمزه وعصام خرجوا جري لمنزل ياسين برعب وبعد وقت وصلوا وريم مكنتش موجوده
ياسين بخوف على بنته:اخدها ياحمزه اتأخرنا وابنك خطف بنتي
عصام بقلق:احنا لازم نبلع الشرطه فورا علشان نلحقه قبل مايسافر بيها خارج مصر
حمزه بخوف على ابنه:لا شرطه لا ياياسين ابـ,ـوس ايدك انا هساعدك بس بلاش الشرطه
ياسين بغضب:عصام بلغ الشرطه فورا انا لازم الحق بنتي كفايه اللي حصل فيها بسبب ابنك ياحمزه
حمزه سكت بقلق وخوف وعصام بلغ الشرطه بسرعه
وعند زياد وريم وصل زياد للمطار بسرعه ومعاه ريم
ريم بقلق:احنا هنروح فين دلوقتي يااحمد؟
زياد بتخطيط:هنسافر ألمانيا ياقلبي انا حجزت تذكره مستعجله لينا علشان نسافر بسرعه
ريم بتوتر:طيب بس هنرجع تاني علشان بابا مش كده
زياد بكذب:احم اكيد ياريم هنرجع تاني بس بعد وقت نستقر هناك الاول وبعدها هنرجع تاني
ريم هزت رأسها بتوتر وقلق وزياد وصل لمكان تسليم التذاكر وفجأه وقف مكانه لما لقى ظابط وقف قدام موظف المطار وبيتكلم معاه فقرب منه زياد بقلق علشان يسمعه بيقول
:فيه بنت ابن عمها خاطفها وعاوز يسافر بيها خارج البلد ودي صورتها والمعلومات كلها عنها اول ماتشوفها لازم تبلغنا فورا تمام
رد موظف المطار بطاعه:حاضر يافندم تحت امر
زهب الظابط من المطار وملامح زياد كلها تحولت لغضب وشد ريم معاه لخارج المطار وركبها عربيته بضيق وقال:عملها بابا وقال الحقيقه كلها لعمي واكيد هو اللي بلغ عني دلوقتي
ريم بعدم فهم:احنا رجعنا تاني ليه يااحمد من المطار؟
زياد حاول يهدي من غضبه علشان ريم متخفش منه وقال:علشان نسيت حاجه مهمه لازم اعملها الاول ياحبيبتي هنرجع البيت دلوقتي علشان اعملها
ريم بتفهم:تمام يااحمد
وبعد وقت وصل زياد لشقته مع ريم وقال:ادخلي ارتاحي جوه انتي ياريم وانا هخلص شغل هنا وهحصلك
ريم ببسمه:حاضر يااحمد تصبح على خير
زياد بحب:وانتي من اهله ياقلبي
وبعد دخول ريم لغرفتها زياد اخرج فونه ورن على بباه بسرعه وقال:الوو يابابا
حمزه بقلق:الوو يازياد انت فين يابني دلوقتي؟
زياد بضيق:انا في مكان بعيد اوي عنك ومش هتعرف مكاني فين بس انا عرفت انك قولت الحقيقه لعمي ياسين وهو بلغ عني الشرطه بس ابقى قوله اني ههرب بريم بأي طريقه وحتي لو الدنيا كلها دورت عليا
حمزه بخوف:لا كفايه كده يابني ابوـ,ـس ايدك ارجع انت وريم انا خايف عليك ياحبيبي ومش عاوز اخسرك ابدا
زياد بعند:مش هرجع تاني يابابا انا كده كده ميت قدام كل الناس ومن زمان كمان وده كله بفضلك انت طبعا علشان كده انا هختار حياه تاني خاصه ليا انا وريم بس
خلص جملته وقفل الفون بسرعه وحمزه تهند بحزن عليه وقال:كده تمام ياياسين
عصام بتأكيد:تمام ياعم حمزه انا حددت مكانه فين دلوقتي بالظبط
حمزه بقلق:تمام بس زي ماوعتني ياياسين ريم ترجع لحـ,ـضنك وانت تسحب البلاغ عن ابني كمان
ياسين بطاعه:حاضر ياحمزه انا المهم عندي ريم بنتي ترجع لحـ,ـضني بس
وعند زياد دخل الغرفه لقى ريم قاعده على السرير منتظراه فبتسم بحب وقرب منها وقال:انتي منمتيش ليه ياريم؟
ابتسمت ريم ببرائه وقالت:كونت منتظره تاجي علشان انام في حـ,ـضنك يااحمد
تهند زياد بضيق من زكرها الدائم لاسم احمد اخوه وقرب منها حـ,ـضنها بحب وقال:ريم حبيبتي انا عاوز اقولك سر مهم
ريم:سر ايه يااحمد؟