روايات

رواية عشـ,ـق يتخطى الحدود الفصل الاول بقلم سماء أحمد حصريه وجديده 

رواية عـ,ـشق يتخطى الحدود الفصل الاول بقلم سماء أحمد حصريه وجديده 

رواية عشق يتخطى الحدود الفصل الاول بقلم سماء أحمد حصريه وجديده

هو تركي الجنسيه
وسيم للغايه
مصمم مشهور
حاد الطباع
غامض للغايه

هي مصرية الجنسيه
جميلة جدا
مجنونه ومشاغبه وطفله
احبت سابقا وتركته ولكنها ظلت تحبه
او توهم نفسها بحبه
بقلم / سماء أحمد

الشخصيات /
لوسيندا : 23 سنه فتاه مصريه جميله جدا بعيون سوداء وشعر اسود طويل يتخلله بعض الخصلات ادبنيه متوسطه القامه خمريه البشرة خريجة كليه علوم
عمر : 30 سنه شاب تركي وسيم جدا بعيون سوداء وشعر اسود كثيف طويل القامه ولحية خفيفه قمحي البشرة
چيمس : 23 سنه فتاة تركيه جميله جدا بأعين خضراء وشعر بني وبشرة خمريه متوسطة القامه
بوراك : 30 سنه شاب تركي وسيم جدا بأعين سوداء وشعر اسود ولحيه خفيفه طويل القامه قمحي البشرة صديق عمر منذ الطفولة وشريكة أيضاً
(ابطال القصه باقي الشخصيات مش مهمة جدا)
************************************
يوسف : 28 سنه يحب لوسيندا كثيرا لكنه اعتقد انها خدعته وتركها وسافر
مصطفي : 31 سنه اخو يوسف احب لوسيندا لكنه يعلم بحبها لاخوه لذلك لم يقول لها واصبح صديقها المقرب ساعدها علي السفر لتركيها وهو بالنسبه لها اخوها
نيجار : اخت مصطفي ويوسف
مروج وميرنا وبتول وميرال : صديقات لوسيندا وچيمس
يزن : الشريك الثالث لبوراك وعمر يحب اصدقائه كثيرا
هادي : ابن عم لوسيندا وصديقها المقرب
ناصر ونوران : والدي لوسيندا
(طبعا في شخصيات تانيه مش مهمه زي اسراء واسيل اخوات هادي ودورهم صغير جدا ومعظم الشخصيات دي مش هتظهر اد كده زي ناصر ونوران ويوسف وهادي)
************************************
اما اتكلم اللغه العربيه الفصحة هبقي قصدي علي لغات تانيه ذي التركيه الفرنسيه حسب البلد طبعا
عدا عن ذلك هتحدث المصـ,ـريه بالعاميه عادي
************************************

1=
البارت الاول
في الطائرة المتجهة لتركيا تجلس تلك الفتاة
لوسيندا : بداية جديدة في موطن جديد
نزلت من الطائرة علي ارض تركيا هي ورفيقتها الاثنين ميرنا ومروج واستنشقت رائحتها
لوسيندا : انا جايه هنا احقق احلامي انا خسرت حبي في مصر مش عايزة اخسر احلامي في تركيا
ونزلت دمعه متمردة عند تذكرها ابتسامته وصراخه بحبها
يوسف : لوسي بحبببببك
اطلقت ضحكة فرحة بصوت عالي فاقترب وحضنها ورفعها عن الارض
ميرنا : لوسيندا روحتي فين
لوسيندا : احم مفيش
ودخلوا المطار
مروج : يلا يا بنات البنات اللي معانا سبقونا
ميرنا : اي بس باين عليهم اكبر مننا بكتير يا بنات
مروج : اي لولا مصطفي مكناش سافرنا بعد التخرج ع طول واشتغلنا في شركة من اكبر شركات العالم
ميرنا بحزن خفي : الحمد لله انه طيب مش ذي العقربه امه
ضحك الاثنان بينما تلك كانت في عالمها الوردي مع حبيبها
ميرنا : لوسيندا روحتي فين
لوسيندا : هروح الحمام
مروج : متتأخريش
لوسيندا : ماشي
وتركتهم وذهبت للحمام بينما بقت ميرنا ومروج يتحدثوا حتي ناد عليهم رجل
الرجل : انتم يلا عشان نوصلكم علي مكان السكن اللي مصطفي قالنا عليه
اومأوا الفتيات وذهبوا ونسوا لوسيندا
************************************
في احد شركات الازياء بتركيا
كان يجلس رفيقان مقربان جدا
عمر : هل انتهيت من تلك الرسومات
بوراك : اجل وسنسلمها غدا لكني تركت الزي الاسـ,ـاسي لك
عمر : لماذا بوراك افعله انت
بوراك : لا عمر افعله انت

السابقانت في الصفحة 1 من 4 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل