روايات

رواية ام بالاجبـ,ـار الفصل الثامن عشر 18 بقلم فيروزه حصريه وجديده 

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الثامن عشر 18 بقلم فيروزه حصريه وجديده 

رواية ام بالاجـ,ـبار الفصل الثامن عشر 18 بقلم فيروزه حصريه وجديده
ادم ..وصلنا بعد مده لبيتي ..اللي اشتريه من فتره وكان كل حلمي اني اسكنه انا وملكت احلامي …نزلت من العربيه وشلتها ودخلت بيها البيت وطلعت بيها لاوضتها وحطيتها علي السرير بهدوء كأنها حلم خايف اصحه منه..بعد ما حطيتها علي السرير فضلت ابص لاوضتها اللي فضلت اكتر من سنه بجهز فيها بكل تفاصيلها انا بعشق اي تفاصيله تخص سما حتي لو رمش من عينها مهما كنت اتخيل اني ممكن احب عمري ماكنت اتخيل اني ممكن اوصل للدرجه دي انا مش بعـ,ـشقها انا بتنـ,ـفسها هي النفس اللي عايش بيه امنيتي تحبني ولو واحد في الميه من ما انا بحبها او حتي تتقبلني
في حياتها مش شرط تحبني حبي ليه كفايه لينا احنا الاتنين
سعادتي بوجودي جنبها وامنيتي اني اكون سعادتها ..
فتحت عيني بعد مده وحسيت اني ديخه حولت اقوم من علي السرير بس حسيت بالدف غمضت عيني تاني وفتحتها بسرعه وانا مستغرابه الاوضه اللي نايمه فيها قومت من علي السرير بصعوبه …بصيت حوليه لاقيت اوضه احلامي الاوضه كلها بلون السماء والغيوم في كل مكان ونجوم بسيطه في السقف كانو بيلمعو وكأنها السماء بصيت علي السرير لاقيها
مميز وكأنه خيال قومت من مكاني وانا مستغربه الاوضه والبيت وفضلت ماشيه لحد ما لاقيت سلم نزلت من عليه وفضلت ماشيه لحد ما شميت ريحه اكل مشيت مع الريحه لحد ما وصلت للمطبخ دخلت بسرعه علشان اعرف انا فين
لاقيت ادم وقف عند البوتجاز وبيطبخ قربت منه واتكلمت بهمس …احنا هنا بنعمل ايه …
ادم اتفجاءت بوجوده بس اتكلمت بهدوء….هنعيش هنا …
اتكلمت بسرعه …قصدك ايه …
ادم لفيت ليها وقربت منها ووقفت قدمها واتكلم بهمس…
قصدي اني نفسي اشوفك زي الاول نفسي اشوف ابتسامتك
نفسي اشوف لمعه عيونك وانتي بتتكلمي نفسي تنسي الدنيا في وجودي نفسي تحبيني ولا اقولك بلاش تحبيني اديني فرصه اخليكي تحبيني فرصه
اتكلمت بحزن ودموعي نزلت …انا يا آدم مبقيش انفع نفسي علشان انفعك انا كل ما بقرب من حد بيبعد عني بأبشع الطرق ارجوك ابعد عني مش عايزه اخسرك انت كمان انت اللي فضالي…
ادم اتكلمت بحنان وانا بحضنها …ارجوكي كفايه قسوه علي نفسك انتي أضعف من انك تحزني انت ارق من نسمه هواء في يوم جميل انتي اغلي من انك تجرحي نفسك بالكلام انتي بتجرحني انا …اديني فرصه اعوضك عن كل الدنيا وكل الناس اديني فرصه اقولك قد ايه انا بحبك بافعالي قبل كلامي…
اتكلمت بحزن وانا ببعد عن حضنه …انا خايفه وحزينه ومكسوره ووحيده وخايفه افضل وحيده واموت وحيده
ادم كلامها بيوجع في قلبي اتكلمت بحنان وانا بقرب منها ..بعد الشر عليكي من الموت …مش عايزك تخافي وانتي معايا انا هبقالك ابن قبل زوج … أب قبل حبيب …حبيب قبل زوج …صديق قبل حبيب انا هبقالك الحضن اللي دايما مفتوحلك في حزنك وهمك و قلقـ,ـك وخـ,ـوفك قبل فرحك
وانتي هتبقيلي بت وام واخت وحبيبه وصاحبه وزوجه وحياه كامله انتي الدنيا في عيني …
اتكلمت بحزن وانا بقرب منه وبحضنه وبدفن راسي في حضـ,ـنه …انا خـ,ـايفه اوي يا آدم انا ضعيفه اوي انا بقيت خايفه طول الوقت خايفه اوي …
ادم ضميتها اكتر ودموعي نزلت من كلامها ….ارجوكي كفايه قلبي معدش قادر انا معاكي وهيفضل حضني مفتوحلك طول العمر أوعي تخافي وانتي في حضني انا ابيع الدنيا علشان نظره من عينك ….
اتكلمت بهدوء….انا موفقه …
ادم اتكلمت بستغراب…علي ايه …
اتكلمت بهدوء…اني اديك فرصه تخليني احبك
ادم اتكلمت بسرعه من الفرحه …عمرك ماهتندمي انا هخليكي اسعد انسانه بس اول حاجه نعملها نتجوز علشان اي قرب بينا حتي لو بسيط يكون في الحلال وقبل اي حاجه في أي وقت هتحبي تبعدي انا هحررك …
اتكلمت بهدوء عكس كل الحزن اللي بينهش في قلبي… موفقه…
ادم انا حاسس اني بحلم قلبي هيقف من كتر الفرحه اتكلمت بهدوء عكس كل اللي حاسس بيه …بكره هاخدك ونروح لبابا
علشان نتجوز …
اتكلمت بهمس وانا ببعد عن حضنه …طيب …
وكنت هخرج من المطبخ بس ادم مسك ايدي …
ادم اتكلمت بحنان … خليكي معايا انا هعملك الكيكه اللي بتحبيها انا بقالي فتره بحاول اتعلمها علشانك …
سحبت ايدي من ايدو وقعدت علي الكرسي وحطيت ايدي علي الطربيزه ونمت عليها وانا بصه لادم وهو بيحـ,ـضر في الكيكه ….غمضت عيني واستسلمت للاحلام ….
.
.

السابقانت في الصفحة 1 من 2 صفحات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
0

أنت تستخدم إضافة Adblock

انت تستخدم اضافة حجب الاعلانات من فضلك تصفح الموقع من متصفح اخر من موبايلك حتي تقوم بتصفح الموقع بشكل كامل